دسته‌بندی نشده

رازهای درخشش کاغذ دیواری طرح داماسک

رازهای درخشش و لاکچری بودن کاغذدیواری داماسک

کاغذ دیواری داماسک یا داماس یکی از پرطرفدارترین نوع کاغذ دیواری می باشد که از گذشته تا به امروز در دکوراسیون داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ دیواری داماسک دارای طرح و رنگ متنوعی ست و برای پوشش دیوارهای اتاق پذیرایی و دیوار پشت میز تلویزیون بسیار مناسب می باشد.
هیچ محدودیتی در استفاده از این نوع کاغذ دیواری وجود ندارد. با توجه به زمینه رنگ دکوراسیون داخلی مورد نظر می توان از کاغذ دیواری استفاده نمود .طرح روی این کاغذ دیواری از جنس الیاف یا PVC می باشد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.
کاغذدیواری داماسک با زمینه رنگ های کنتراست باعث لوکس شدن دکوراسیون داخلی خانه می شود و طرح و رنگ آن با هر نوع طراحی داخلی همخوانی دارد.
گل های کلاسیکی که به صورت برجسته بر روی کاغذ دیواری داماسک نقش می بندد و قابل لمس می باشد. این طراحی در دیزاین منازل مدرن و کلاسیک بسیار کاربرد دارد.

زیبایی صد چندان با اجرای مکمل های داماسک

هنگامی که از کاغذ دیواری داماسک استفاده می شود بهتر است برای پوشش سایر دیوارها از طرح های ساده، راه راه، کلاسیک و داماسک تک گل استفاده شود. زیرا ترکیب طرح های داماسک با سایر مکمل ها نمایی زیباتر به فضای داخلی ساختمان می دهد.

تاریخچه شکل گیری طرح و کاغذ دیواری داماسک

نام این طرح برگرفته از نام دمشق در قدیم الایام است؛ چرا که صنعت بافندگی خاصی در دمشق وجود داشت ک به طرح های بسیار سنگین و جذابی می انجامید و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نمود. با ورود این طرح ها به دنیای غرب، نام داماسک ) دمشق ( نیز بر سر زبان ها افتاد و معرف طرحی خاص در صنایع هنری گردید.
طرح داماسک در اروپا برای اولین بار در فرانسه و اواسط قرن ۱۴میلادی به رسمیت شاخته شد و ماشین های ریسندگی در ایتالیا، آن را بر روی انواع پارچه ها و الیاف طبیعی به کار بردند.
ابتدا طرح داماسک را بر روی انواع الیاف سلطنتی مربوط به روتختی، مبلمان و وسایل تزیینی به کار میبردند تا اینکه پیشرفت صنایع مربوط به طراحی داخلی ساختمان، استقبال ویژه ای از این طرح به عمل آورد

مشخصات ظاهری کاغذ دیواری داماسک

مشخصه ای که اغلب افراد اجتماع آن را عام ترین ویژگی معرفی کننده کاغذ دیواری داماسک می دانند، طرح گل هایی است که به صورت کامال حرفه ای و خالقانه به صورت لوزی شکل طراحی شده اند و اشکال هندسی را با اشکال هنری مربوط به طرح گل ها تلفیق نموده است.

کاربرد کاغذ دیواری داماسک

این طرح را می توان در اتاق خواب ها، سالن های پذیرایی، طرح پشتTV ، مراکز فروشگاهی، اداری و… و همچنین گالری های هنری و محیط های مجللی مانند تالارهای پذیرایی و هتل ها به کار برد.
استفاده برای دیوار پشت تلویزیون از بیشترین کاربردهای این نوع کاغذ دیواری محسوب می شود و شکل و شمایل بسیار زیبایی و لوکسی به خانه شما می بخشد. طرح های داماسک طلایی در این زمینه طرفدار ان بسیار زیادی دارد. این طرح ها معموال به صورت برجسته بر روی کاغذ دیواری اجرا می شوند.
همچنین شما از این کاغذهای دیواری شیک می توانید در اتاق خواب به منظور تزئین دیوار پشت تختخواب استفاده کنید. این کار سبب می شود تا دیوار پشت تخت خواب به نقطه کانونی در اتاق خواب شما تبدیل شود.
امروزه بسیاری از آتلیه های عکاسی حرفه ای نیز برای تزیین دیوارهای آتلیه خود از کاغذ دیواری های داماسک استفاده می کنند. این مدل از کاغذ دیواری برای جلوه دادن به عکس های عروس و داماد بسیار مناسب اند و فضای لاکچری را بوجود می آ ورند.
انواع کاغذ دیواری داماسک از حیث رنگ یکی از مهمترین اقسام دسته بندی انواع کاغذ دیواری داماسک، توجه به رنگ بندی آن هاست. در تولید و عرضه کاغذ دیواری داماسک می توان از انواع رنگ های لاکچری و یا ساده استفاده نمود. با این حال پر طرفدارترین رنگی که تا کنون در کاغذ دیواری داماسک مورد استفاده قرار گرفته است، رنگ طلایی می باشد که هنوز هم پیشتاز فروش کاغذ دیواری داماسک است.

پس از رنگ طلایی انواع رنگ های کرمی روشن، نقره ای، صدفی و زرشکی لایت و تیره در صنایع مربوطه کاربرد بیشتری داشته و طرفداران بیشتری را نیز به خود اختصاص داده اند.

 

 

ویژگی های کاغذ دیواری داماسک

• از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار است و در اثر مرور زمان تغییر رنگ نمی دهد.
• کاغدیواری های داماسک ضد حساسیت می باشند.
• همچنین این نوع کاغذهای دیواری نوعی عایق صوتی محسوب می شوند و به کاهش صدا کمک می کنند.
• در برابر کشش مقاوم هستند و ترک نمی خورند.
• این کاغذ دیواری ها قابل تمیز کردن می باشند و می توان به راحتی گرد و غبار را از روی آن ها پاک کرد.

 

 

مطالب مرتبط

یک نظر در “رازهای درخشش کاغذ دیواری طرح داماسک

  1. parastoo گفت:

    فوق العاده زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *